Cum Faci Bani din Fotografie?

Cum Faci Bani din Fotografie

Fotografia de stock este o fotografie comerciala. Cei cu viziune prea artistica probabil ca nu ar avea succes, dar trebuie gandit creativ, comercial.

Cum functioneaza afacerea pe net?

Aceste site-uri au sute de mii sau chiar milioane de fotografii de rezolutie mare (intre 2 si oricati MP). Aceste fotografii sunt cumparate de catre designeri (fie sub forma de abonamente, fie sub forma de plata pentru fiecare imagine) si sunt, pentru ei, foarte ieftine. Fotografii primesc o cota parte din suma platita de cumparatori (de obicei 50% in cazul platii pe fotografie) sau primesc o suma fixa pentru fiecare download (in cazul in care sistemul e de tip abonament). Cand in contul fotografului s-a strans o suma minima (care variaza de la site la site), acesta poate cere plata banilor (acestia se transfera prin diferite metode: cec (cea mai proasta pentru ca dureaza si sunt comisioane) sau electronic (prin PayPal, Moneybookers, Ikobo, etc). De acolo se pot transfera in orice cont bancar (am verificat folosit ambele metode si am primit intotdeauna banii exact).

Ce fotografii se pot pune ?

Pe toate exista o dimensiune minima a imaginilor ce pot fi postate (ori ca nr. de MP, ori ca dimensiuni minime). In general dimensiunea minima variaza intre 2 si 4 MP. Calitatea imaginilor trebuie sa fie buna (corect focalizate, corect expuse, fara noise vizibil la zoom 100%).

Cum pot sa fiu fotograf de stock ?

In primul rand trebuie sa stiti bine regulile de baza ale fotografiei (adica expunere, compozitie, prelucrare minimala, etc). Apoi aveti nevoie de un aparat foto de 4 MP sau mai mult (cam toate actuale au) si care sa nu produca noise vizibil pe setarea de ISO minim. In rest, va trebuie idei si cunostinte de baza in limba engleza (pentru a putea face keyword-uri). Pentru fiecare poza va trebui sa gasiti niste cuvinte cheie (keywords) care sa defineasca ce contine fotografia.

O etapa foarte importanta in a deveni fotograf de stock este sa fiti acceptati de catre site-uri. Atentie mare la partea asta. Cele mai multe va vor cere cateva fotografii reprezentative odata cu inregistrarea ca fotograf. Aceste poze trebuie sa fie bune, pentru ca daca sunt respinse, veti putea aplica din nou peste o perioada de timp de genul o luna sau mai mult.

Dati click pe link-urile de mai jos ca sa ajungeti pe site-urile de microstock photography!

Shutterstock

CanStockPhoto

Fotolia

Crestock

DepositPhotos

BigStockPhoto

iStockPhoto

Dreamstime

123RF

Pond5

Alamy

 

Leave a Reply