Fotografia de Produs

Fotografia de Produs

Fotografia de produs

 

Salut! Azi am vrut să fotografiez o floare cu fundal de aceeaşi culoare cu a florii şi cu doua surse de lumină. Fundalul este din carton din care am folosit şi pentru a îmbrăca ghiveciul. Este o setare clasică cu sursa principală (1.) la 45 grade faţă de subiect – o umbrela de difuzie şi a 2-a sursă (2.) un blitz cu voleţi. Am folosit voleţi pentru a direcţiona lumina doar pe floare, pentru contur, nu şi pe fundal. Pentru ca umbra generată de prima sursă de lumină (umbrela de difuzie) să nu fie prea tare, am folosit şi un paravan (blendă) pentru reflexie (3.) a luminii de la umbrelă. Datorită polarizării, în condiţii de studio, obiectivul va focaliza destul de greu, aşa că eu folosesc şi o mică lampă sau lanternă cu led ce îmi luminează zona ce vreau s-o focalizez (4.). Cam aşa arată…

fotografia de produs 3

fotografia de produs 2

Dacă se vrea ( şi în cazul de faţă am făcut aşa) ca imaginea să fie mai contrastantă, atunci se închide puţin unghiul (cam 30 grade faţă de 45) de la sursa principală. De ce? Pentru că am stropit cu apă floarea şi va arăta mult mai bine în final. Setările folosite: D7000; 105mm macro; iso 100; 1/80s; f 18.

Şi rezultatul:

fotografia de produs 1fotografia de produs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sper să va fie unora de folos. Lumină bună!

 

Laurenţiu Iordache

Fotografia Culinară

Fotografia culinară

 

Cu toţii mai mult sau mai puţin vom avea ocazia ( sau interesul) să fotografiem  alimente, bauturi etc.

Este o muncă destul de grea şi pe lîngă rabdare şi imaginaţie ne trebuie lumina adecvată şi căteodată chiar şi o temperatură optimă.

Aş începe cu cea mai des greşeală folosită cred că de toţi care sunt la început- şi eu ,recunosc am fost acolo şi anume încadrarea formelor şi proporţiile. Aş menţiona că cel mai mult timp îţi ia la aranjarea, decorarea produsului tocmai datorită formei lui. De cele mai multe ori produsul este “echilibrat” ca şi formă sau culoare  prin elemente ce fac parte din decor ( lingură, farfurie, servet,etc) dar  ce vreau să subliniez este că la astfel de detalii cei mulţi gresesc. Nu este o regulă dar cred că în proporţie de 80% se folosec cele 2 tipuri de încadrări;  produsul  în prim plan în linie dreaptă ( izolat sau nu)  şi produsul “in diagonală“.

Produsul în prim plan are avantajul că impactul vizual transmis este maxim şi “decisiv“ dar ca orice obiect, produs, fotografiat drept , centrat fără alte elemente, plictiseşte; nu ai compoziţie multă dar mesajul este clar, total. Produsul  fotografiat  în diagonală are atuul compoziţie, datorită câmpului de profunzime creat şi echilibrarea imaginii cu alte elemente şi  partea mai slabă este că impactul vizual este distribuit pe toate elementele din cadru.

O să dau cîteva exemple mai jos:

  1. Subiectul este centrat, în prim plan.
  2. Culoarea fundalului este complementară-similară cu produsul sau vasul folosit.
  3. Produsul  ÎNTOTDEAUNA  se va fotografia aşa cum trebuie să fie pe farfurie, în lingură, etc. Nu pune  un produs într-un mediu care nu il completează.
  4. Lumina folosită (chiar şi naturală) să genereze o umbră pentru a creea atmosferă, contrast mai ridicat şi la produsul pe fundal alb să nu fie suspendat/în aer.

fotografia culinara fotografia culinara 1      fotografia culinara2

 

 

 

 

Trecem la stilul de fotografie culinară care ocupă cel mai mult din acest domeniu şi anume fotografierea  “produsului în diagonală”; bineînţeles că  nu se numeşte aşa dar  ăsta este principiul de bază. Ce vreau în primul rînd să specific este atenţia pe care trebuie s-o acordăm produsului pentru a armoniza perfect în cadru.

fotografia culinara 3 fotografia culinara 4

 

 

 

 

 

 

Aici precum se observă (eu sunt adeptul planului drept că aşa este şi orice suprafaţă pe care aşezi ceva) numarul 1 este să păstrez ca reper o linei dreaptă, un orizont drept, etc. apoi punctul de interes; nr 2- este cel care de fapt îmi defineşte produsul. Ce este în fundal mă ajută vizual să  armonizez produsul fără sa dea impresia că sunt aşezate, ci din contră, natural. Se foloseşte foarte des această “contră” de unghi la produs nr 2 exact invers ca nr 3.

Aceeaşi situaţie…

fotografia culinara 5 fotografia culinara 6

 

 

 

 

Aici  e simplu, doar unghi de 45 grade şi ce vreau să subliniez sunt umbrele fine, naturale, fundalul complementar.

fotografia culianara 7

 

 

 

 

Vă garantez că nimic nu se compară cu umbra la 30- 45 grade. Pentru cadrul ăsta am facut mai mult de 10 fotografii..aşa este perfect.

fotografia culinara 8

fotografia culinara 9    fotografia culinara 10

 

 

 

 

 

Aici  fiind pe alb este important să se vadă reflexia, neavînd umbră.

Şi un ultim pont, (oricum este inepuizabil subiectul): unde nu este obligatoriu dar se poate lua în calcul, este proporţia produsului  incadrat la acceeaşi distanţă faţă de marginea cadrului+ aici sageata 4. Sper să  “vă fie învăţătură de minte!” Spor şi inspiraţie multă!

 

fotografia culinara 11

fotografia culinara 12

 

 

 

 

 

 

Laurentiu Iordache

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Light Painting

Salut. Sunt sigur ca asocierea de  light painting ai sa o faci prima data cu acel contur adaugat cu lumina continua in jurul unei persoane , obiect sau cu scris de lumina.

Dar  sunt si  situatii cand avem un produs  cu indicatori, butoane, surse, display ce au la randul lor lumina si tocmai acestia trebuie sa iasa in evidenta. Bineinteles ca si photoshopul ajuta dar cu “ light painting” vom crea o atmosfera diferita si mai dramatica. Eu m-am lovit prima data de nevoia de a pastra pe un produs luminile proprii cand am fotografiat un router. E frumos sa vezi un router cu detalii , clar, expus perfect dar e mult mai bine cand il fotografiezi “on” – cu leduri aprinse si atmosfera.  Aici am pozitionat routerul in fata calculatorului unde am un cooler luminat.  In lateral lanterne cu folie rosie si pe colt in prim plan o lanterna cu lumina alba –spot.

1399673_10151704177413317_1578950428_o

 

 

 

 

 

 

 

D 700;  105mm macro+ polarizare circulara; 5s; f 3,2; iso 200+

 

Aici m-am jucat putin cu gheata; am urmarit sa pot pastra detalii la conturul ceasului. In final am ales sa inghet pe farfurie , apa. Astfel a trecut mai usor lumina de la tritium ( din cadran) prin gheata. Cu lanterna si folie albastra am trecut pe sub geamul pe care era ceasul si gheata. Peste ceas am pus acea foaie de gheata din farfurie.

1383637_10151704177363317_1715186236_n

 

 

 

 

 

 

 

D 700; 85mm macro tilt shift; 20s; f 11; iso 200;

 

Si cu adevarat am avut o provocare cand am fotografiat aparatul meu de barbierit care m-a pus in dificultate; butonul ce este luminat porneste odata cu vibrarea. Sa anulez circuitul nu se poate asa ca am cautat o baterie descarcata care m-a salvat. Astfel neavand putere ledul doar clipea si vibrarea nu pornea.  Deci se poate…

Am folosit o lanterna cu led ce am plimbat-o pe sub geamul peste care am pus folie de plastic albastra; am expus 20 s pentru a avea timp sa luminez si pe subiect. Pentru picaturi, am luminat intermitent razant, la nivelul sticlei.

1375255_10151704177368317_2083154452_n

1380811_10151704177358317_1379957024_n

D 700;  105mm macro+ pl circulara; 25s; f20; iso 200

Idei , posibilitati sunt f multe. Ca sa faci treba buna iti recomand leduri puternice si locul de fotografiat sa nu “ imprumute “ lumina de la fereastra sau  alta sursa. Avand expunere lunga intotdeauna foloseste iso 100 sau 200. Succes.

 

 

 

Fotografia de Produs

Fotografia de produs- Iluminarea cu o singură sursa de lumină.

 

Am dorit sa fotografiez un produs mai comercial, business dar cu o singura sursa de lumina. Am folosit un soft box ( in interior e mai putin important daca e blitz de studio sau de aparat).

fotografia de produs

 

 

 

 

 

 

 

In partea opusa o  blenda alba care poate fi din  orice material. Am folosit un geam pe un carton negru pentru reflexie. Daca nu se doreste reflexie, trebuie neparat sa avem o umbra pentru a nu avea produsul in aer. Automat blenda nu va mai trebui sa reflecte asa mult deci ori departam blenda ori punem o  blenda care sa absoarba lumina. Fiindca nu am fotografiat in cort intodeauna partea frontala va fi zona descoperita care va face ca subiectul sa fie mai intunecat sau sa  “imprumute” prin oglindire ce se afla in fata.Asa ca am atenuat efectul cu un carton pe un stativ.

fotografia de produs

 

 

 

 

 

 

 

Si ultima adaugare “de alb” pentru sigla care se afla pe pix.

fotografia comerciala de produs

 

 

 

 

 

 

 

Si in cateva minute am reusit sa obtin o fotografie de produs care arata asa:

fotografia comerciala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cateva sfaturi:

–        Fiind un produs cu suprafata lucioasa intodeauna expuneti tinand cont de zona de reflexie maxima, astfel evitati sa “ardeti” produsul.

–        Orice produs care are o simetrie trebuie respectata. In cazul de fata am incercat sa pastrez verticalitatea dar si clipsul de agatat sa fie perfect pe mijloc

–        Lasati ca iluminarea la produs sa nu fie identica; sursa principala sa  fie cea care “arata” de unde vine lumina.

 

Si acum   setarile. D800E; 105mm macro +polarizare circulara; 1/200s; f 16; iso 200;

Toate bune si sper sa va fie de folos.

 

 

 

 

Tehnica Focus Staking

Salut tuturor! Un mic truc care in cativa pasi simpli poate sa te ajute enorm atunci cand  vrei sa ai si profunzime si claritate in  toata fotografia. Da, se poate si e simplu. Se cheama focus stacking si va voi arata cum. Am folosit ca si exemplu  “ matryoshka” adica bunica – papusa ruseasca. Sunt cazuri cand avem nevoie de claritate in fotografie pe mai multe planuri si chiar si cu o diafragma  oricat de inchisa ar fi, tot vom avea zone defocusate. Stacking-ul ne ajuta perfect in astfel de situatie.

Eu am avut 5 papusi si am focalizat de la cea mai mica la cea mai mare, pe ochi. Sunt situatii unde ughiul  de cuprindere este mai larg si va trebui sa facem  si 20 cadre ( Ex. Bijuterii, pietre, nisip, seminte, etc) si automat vom avea  zona cu multa profunzime si clara.  Neaparat pe trepied, se va muta doar punctul de focus – atat. Recomand o diafragma intre  f5,6 – 10 si 105 mm macro. Am folosit lumina de la fereastra si o blenda pe contralumina..Eu am tras nef dar in final jpg-urile transformate exact cum au fost trase au urmat procedura urmatoare. Deschideti photoshop.

  1. File
  2. Automate
  3. Photomerge

Clip_43

 

 

 

 

 

 

4. Lasati bifat auto/ browse/ incarcati fotografiile alese/ debifati blend images toghether/ ok

5. Selectati toate fotografiile/edit/auto-blend layers

Clip_44

 

 

 

 

 

6. Selectati stack images/ok

Clip_45

 

 

 

 

 

 

 

7. Dupa ce aveti comanda aplicata click dreapta pe ultima foto/ flatten image.

Si imaginea finala. Simplu  si frumos.

Untitled

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spor si fiti inventivi!

Laurentiu Iordache